FELIS ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ από τη Bonum Terrae σε επιλεγμένα Ινστιτούτα Αισθητικής
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΧΑΛΑΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΩΝ ΜΕ ΑΙΣΘΗΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ - Λένα Τσικούρη Αισθητικός Απόφοιτος ΤΕΙ Αθήνας
Η ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΛΜΙΚΟΥ ΦΩΤΟΣ ΣΤΟ ΔΕΡΜΑ - Λένα Τσικούρη Αισθητικός Απόφοιτος ΤΕΙ Αθήνας
ΓΗΡΑΝΣΗ του δέρματος - Αιτία και Αντιμετώπιση - ANTIAGING PROJECT από την ΟΣΕΔΑΕ και τη Natural Cosmetics Sempreviva Chem
ΙΑΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΓΙΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΟΥΣ 2018
Η ΠΟΡΕΙΑ ΜΑΣ, ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ: ΕΝΩΣΗ ΠΣΑΑΕ - ΕΕΠΑΕ
VIDEO: Η αποτρίχωση είναι ομορφιά - ΟΣΕΔΑΕ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Χρήση της τεχνολογίας Έντονου Παλμικού Φωτός (IPL) και Laser για μόνιμη μείωση της τριχοφυΐας - ΙΣΑΑΚ ΣΑΚΗΣ BSc Biomechanical Engineer, MSc Biomedical Engineer, Ben Gurion University of the Negev, Israel
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Λιπαρό δέρμα - περιποίηση στο ινστιτούτο αισθητικής και περιποίηση στο σπίτι - Καμτσιούρη Πετρούλα Αισθητικός ΤΕΙ Αθήνας
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Νύχια επιπλοκές - Νίνα Ποτουρίδη Ποδίατρος
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Αντιοξειδωτικές θεραπείες για καπνιστές - Barbara Νάνου Αισθητικός Κοσμετολόγος, Msc Χαροκόπειου ΠΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Κόκκινα, ερεθισμένα δέρματα - Barbara Νάνου Αισθητικός ΤΕΙ Αθήνας, Msc Χαροκόπειου ΠΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Αποτρίχωση - ΖΑΠΠΕΙΟ ΔΥΟ FORUM 2017 - Μαρία Κυριάκη - Αισθητικός Κοσμετολόγος ΤΕΙ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Ολοκληρωμένη αντιμετώπιση της ακμής με τα νέας γενιάς προϊόντα - Καμτσιούρη Πετρούλα Αισθητικός Κοσμητολόγος ΑΤΕΙ Αθήνας
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΓΝΩΣΗ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ - ΔΙΑΛΥΝΑ ΜΑΡΙΑ
«
  • 1
  • 2
  • 3
»

Συνέδριο αισθητικής στη Σλοβενία 2019

Σε μια πανέμορφη τοποθεσία της Σλοβενίας, την Ποστόινα, έγινε ένα συνέδριο Αισθητικής & Κομμωτικής. Με κάλεσε η Σλοβένα φίλη μου, αισθητικός Petra Mahr.

Περίπου 100 αισθητικοί και κομμωτές παρακολούθησαν, ενώ περίπου 10 εταιρείες με καλλυντικά για ινστιτούτα και κομμωτήρια καθώς και ελάχιστα μηχανήματα αισθητικής, ήταν σπόνσορες της εκδήλωσης.

Η συμμετοχή των κομμωτών, γίνεται για καθαρά οικονομικούς λόγους, αφού οι κομμωτές έχουν καλύτερα οικονομικά.

Τα παράπονα των αισθητικών απέναντι στους κομμωτές είναι, ότι έχουν πάρει όλο το κομμάτι του μακιγιάζ.

Η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Η αισθητική στην Ευρώπη, είναι σε επίπεδο λυκείου, ή και ενός μεταλυκειακού χρόνου.

Οι αισθητικοί είναι λίγοι στον αριθμό, κι έχουν ανάγκη τους κομμωτές, που είναι πολλοί και με περισσότερα κεφάλαια.

Κομμωτές κι αισθητικοί στην Ευρώπη, ανήκουν στην κατηγορία personal care, που όμως δεν ανήκει στα επαγγέλματα Υγείας. Ή τάση στην Ευρώπη είναι να κατέβει το επίπεδο των αισθητικών εκπαιδευτικά, ώστε να περιορίσουν όλες οι αισθητικές πράξεις στα χέρια των γιατρών, που σε όλο τον κόσμο επιδιώκουν να έχουν όλο και μεγαλύτερη επιρροή, παίρνοντας τα επαγγελματικά δικαιώματα των επαγγελμάτων Υγείας.

Στην Ευρώπη υπάρχει η CEPEC, να ενώνει τις οργανώσεις των αισθητικών. Είναι όμως αρκετά αδύναμη. Περιλαμβάνει τις επαγγελματικές οργανώσεις της Ιταλίας, της Ελλάδας, της Κύπρου, της Γαλλίας, της Σλοβενίας, της Μάλτας, της Εσθονίας, Λετονίας και Φινλανδίας. Ή Ισπανία έχει πολλούς μικρούς συλλόγους αισθητικών, με λίγα έως καθόλου μέλη.

Στο πρόγραμμα Erasmus, που εδώ κι ένα χρόνο δουλεύουμε προσπαθώντας να φτιάξουμε κάποια ευρωπαϊκά standards για την Κοινωνική Αισθητική, συμμετέχουν η Ελλάδα, Ιταλία, Φινλανδία, Ρουμανία και Πολωνία. Στην κοινή συμμετοχή στο πρόγραμμα θα έρθουμε σ' επαφή με Ρουμανία και Πολωνία, ώστε να τις γράψουμε στην CEPEC.

20191116_180431.jpgIMG_20191116_225816_377.jpg20191116_180329.jpg20191116_180450.jpg20191116_180454.jpg20191116_181224.jpg

Συχνά στις επιχειρήσεις παροχής Υπηρεσιών προσέρχονται δύστροποι πελάτες. Ειδικά στις Επιχειρήσεις Ομορφιάς η διαχείριση αυτών των πελατών απαιτεί ιδιαίτερο χειρισμό. Απόσπασμα από το Best Seller βιβλίο του Οδυσσέα Κόλλια: «Αλφαβητάριο Υπηρεσιών»

Συχνά στις επιχειρήσεις παροχής Υπηρεσιών προσέρχονται δύστροποι πελάτες. Ειδικά στις Επιχειρήσεις Ομορφιάς η διαχείριση αυτών των πελατών απαιτεί ιδιαίτερο χειρισμό.

Ακολουθεί ένα άρθρο του Οδυσσέα Κόλλια, απόσπασμα από το Best Seller βιβλίο του: «Αλφαβητάριο Υπηρεσιών»:

 https://www.public.gr/product/alfabitario-ypiresion/prod213363mm/ 

 

ΔΥΣΤΡΟΠΙΑ ΠΕΛΑΤΗ

«Εκείνοι που υποφέρουν πολύ, παραπονιούνται λιγότερο»
Αίσωπος ο Φρύγιος,  6ος αιώνας π.Χ.

Συχνά οι παροχείς υπηρεσιών συναντούν δύστροπους πελάτες που δημιουργούν πρόβλημα, φαινομενικά άνευ σοβαρού λόγου, υποκινούμενοι από κάποιες ασήμαντες μάλλον αφορμές. Ωστόσο, όσο ασήμαντες και αν είναι οι αφορμές, το πρόβλημα που δημιουργούν είναι υπαρκτό, δεδομένου ότι μπορεί να αναταράξει όλη τη διαδικασία της παροχής υπηρεσιών. 

Οι συμπεριφορές των καταναλωτών κυμαίνονται από πολύ φιλικές έως οργισμένες. Ο τομέας των υπηρεσιών τραυματίζεται περισσότερο από οργισμένες συμπεριφορές. Στόχος της οργής μπορεί να είναι οι παροχείς υπηρεσιών, οι άλλοι πελάτες ή στοιχεία του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο παρέχεται η υπηρεσία (Grove, Fisk and John, 2010: 45). 

Η διαχείριση των δύστροπων πελατών απαιτεί από τον παροχέα της υπηρεσίας να αντιλαμβάνεται τις αφορμές που πυροδοτούν τη συγκεκριμένη συμπεριφορά και να έχει την ικανότητα να αντιδρά ψύχραιμα, επηρεάζοντας θετικά τον δύστροπο πελάτη. Οφείλει να αξιοποιεί την πείρα αυτή, προλαμβάνοντας μελλοντικά τέτοιες συμπεριφορές. 

Ο δύστροπος, ή και κακεντρεχής, πελάτης συμπεριφέρεται ανάρμοστα είτε γιατί έχει κάποια κακή προηγούμενη εμπειρία με την επιχείρηση, είτε γιατί έχει προσωπικά προβλήματα, είτε γιατί θέλει να κάνει αισθητή την παρουσία του, είτε γιατί νοιώθει αδύναμος, είτε γιατί νιώθει ότι δεν μπορεί να ελέγξει τα πράγματα, είτε γιατί νοιώθει θυμό είτε γιατί νοιώθει ότι απειλείται, είτε γιατί έχει προβληματικό χαρακτήρα, είτε γιατί εκλαμβάνει μια ορισμένη συμπεριφορά σαν άδικη. Πρέπει να αντιμετωπίζεται με σύνεση και με καλή διάθεση από τον παρέχοντα την υπηρεσία, χωρίς βέβαια να του επιτρέπεται να μειώνει τις υπηρεσίες. 

Φαίνεται ότι οι συνέπειες της αδυναμίας, της ανημποριάς, περιλαμβάνουν συγκαλυμμένες συμπεριφορές: συγκάλυψη της κακεντρέχειας, αποχώρηση από την ενεργό συμμετοχή στη σχέση, και επιθυμία για εκδίκηση. Αυτοί που νοιώθουν έτσι, σπάνια φαίνονται. Η κακεντρέχεια παρακινεί σε πικρή σιγή, αποφυγή, «πισώπλατα μαχαιρώματα», αρνητικά σχόλια, ανικανότητα, δολιοφθορά και άλλες παθητικές- επιθετικές συμπεριφορές ή σχέσεις (Bunker and Ball, 2009: 269, 278).

Ο παροχέας της υπηρεσίας δεν πρέπει να  προσωποποιεί την κακή συμπεριφορά του πελάτη, θεωρώντας ότι απευθύνεται σε αυτόν προσωπικά, γιατί έτσι μπορεί να δημιουργηθούν παρεξηγήσεις σε προσωπικό επίπεδο. Ο νοήμων πελάτης δεν συμπεριφέρεται άσχημα σε κάποιον που δεν γνωρίζει, καθόσον η κακή συμπεριφορά δεν συνηθίζεται στην επικοινωνία των ανθρώπων σε κοινωνικό επίπεδο. 

Πολλές φορές ο δύστροπος πελάτης έχει θυμό,  θέλοντας απλώς μια άλλη μεταχείριση. Οι θυμωμένοι άνθρωποι σίγουρα δεν θα γίνουν πιο θυμωμένοι εάν τους φερθεί κάποιος ευγενικά. Ο θυμός σύμφωνα με τους ψυχολόγους είναι:

(1) μια αντίδραση που προκαλείται όταν απειλείται το ένστικτο της αυτοσυντήρησης, (2) ένα συναίσθημα που εκδηλώνεται αυθόρμητα ως μέρος του χαρακτήρα ενός ανθρώπου, (3) μια αντίδραση σε μια αντιλαμβανόμενη βλάβη ή άδικη συμπεριφορά. Τα γνωρίσματα του χαρακτήρα επηρεάζουν το πώς συμπεριφέρονται οι πελάτες σε έναν παροχέα υπηρεσίας ή πόσο εύκολα αφήνουν τον ερεθισμό τους να φανεί. Κάποιος μπορεί να είναι από τη φύση του ευερέθιστος, ανταγωνιστικός, επιθετικός, με ακανθώδη συναισθήματα, θιγμένος, πικραμένος, οργισμένος, αναστατωμένος, ταραγμένος, ενοχλημένος, εριστικός, ανυπόμονος, νευρικός. Ο θυμός είναι πιο εύκολο να εκδηλωθεί από τους πελάτες των οποίων ο χαρακτήρας τους οδηγεί σε αυτή τη συμπεριφορά (Barlow and Moller, 2008: 163).

Σε περιπτώσεις δύστροπου πελάτη πρέπει ο παροχέας να ακούει ενεργά αυτά που λέει ο θυμωμένος πελάτης και να μην προσπαθεί να πει και αυτός τη δική του εκδοχή, ακόμη κι αν έχει δίκιο, ούτε να συστήνει στον πελάτη να σταματήσει. Με το να λέει κάποιος στον θυμωμένο πελάτη να ηρεμήσει, δεν θα καταφέρει πολλά, δεδομένου ότι διαταράσσει την αλυσίδα των πράξεων.

Ο ανθρωπολόγος Edward Hall περιγράφει την αλυσίδα πράξεων (action chain), σύμφωνα με την οποία υπάρχει ένα σύνολο διαδοχικών γεγονότων ανάμεσα σε δύο ανθρώπους. Παραδείγματος χάριν, εάν κάποιος λέει:  «Καλημέρα, πώς είσαι;», για να συμπληρωθεί η αλυσίδα πράξεων, κάποιος πρέπει να απαντήσει «είμαι καλά, ευχαριστώ». Εάν η κατάλληλη απάντηση δεν έρθει, ο πρώτος θα νιώσει ότι κάτι δεν περατώθηκε. Θα αισθανθεί, επομένως, ατελής και κομμένος. Εάν η αλυσίδα πράξεων διακόπτεται ή διαταράσσεται, θα επαναληφθεί υποστηρίζει ο Hall. Αυτό σημαίνει ότι εάν δεν παραδεχθούμε τον θυμό του πελάτη ή, κατά κάποιο τρόπο, απαντήσουμε σε αυτόν, ο πελάτης θα γίνει πιο θυμωμένος. Ο κανόνας είναι να μην σπάμε ποτέ μια αλυσίδα πράξεων εκτός και εάν έχουμε έναν πολύ καλό λόγο για να το κάνουμε αυτό. Παραδείγματος χάριν, εάν το να ακούμε τον πελάτη θα έχει σαν αποτέλεσμα να χάσει την πτήση του, τότε είναι καλό να σπάσουμε την αλυσίδα πράξεων και να οδηγήσουμε τον πελάτη στο αεροπλάνο, χωρίς να ακούσουμε τις τυχόν υβριστικές φράσεις του πελάτη. Είναι καλό να έχουμε υπόψη μας την αλυσίδα πράξεων. Εάν αγνοήσουμε τον θυμό ενός πελάτη λέγοντάς του «εάν δεν ηρεμήσετε, δεν μπορώ να σας βοηθήσω», κάτι που ακούμε συχνά, αυτό σημαίνει διακοπή της αλυσίδας πράξεων και οι πελάτες, τις περισσότερες φορές, θα μείνουν αναστατωμένοι. Το πρώτο βήμα για τη διαχείριση θυμωμένων πελατών είναι απλώς να τους ακούμε, να μην τους διακόπτουμε. Έχουν σίγουρα κάτι να πουν και όσο συντομότερα τους αφήσουμε να το πουν, τόσο συντομότερα μπορούμε να προχωρήσουμε στην επίλυση του προβλήματος» (Barlow and Moller, 2008: 166, 167).  

Για την αντιμετώπιση των θυμωμένων πελατών βοηθούν οι ανοικτές ουδέτερες ερωτήσεις, οι οποίες τον προτρέπουν να μιλήσει. Όταν μιλάει κάποιος, ακούει αυτά που λέει και μπορεί να αλλάξει συμπεριφορά. Οι ερωτήσεις βοηθούν τον πελάτη, διότι του επιτρέπουν, μιλώντας, να μετακινηθεί από το συναίσθημα στον ορθολογισμό. 

Οι ερωτήσεις ενεργοποιούν τον λογικό εγκέφαλο και στις περισσότερες περιπτώσεις τρεις διαδοχικές ερωτήσεις θα βγάλουν τους ανθρώπους από το συναισθηματικό, ευερέθιστο κέντρο αισθημάτων του εγκεφάλου, και θα απασχολήσουν τον φλοιό του εγκεφάλου διά του οποίου μπορούν να χρησιμοποιήσουν ορθολογιστική σκέψη (Barlow and Moller, 2008: 168).

Οι δύστροποι πελάτες, πολλές φορές, προκαλούν «φασαρία», αναζητώντας συνένοχους στους άλλους πελάτες, αποκτώντας ψυχολογία όχλου. Βλέπουν την επιχείρηση σαν ένα ογκόλιθο μπροστά τους, που θα τους εκμεταλλευθεί και αντιδρούν με αυτόν τον τρόπο, αισθάνονται αδύναμοι και προσπαθούν να δείξουν το ανάστημά τους δημιουργώντας φασαρίες. Είναι σημαντικό ο παροχέας της υπηρεσίας να τους «βγάλει» από την ψυχολογία του όχλου. Ένας τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι να τους αποκαλέσει με το όνομά τους. Λέγοντας ο παροχέας το δικό του όνομα είναι δίκαιο να ζητήσει το όνομα του πελάτη, κάνοντάς τον έτσι να συμπεριφερθεί ώριμα, παρά σαν μια μονάδα μέσα στον όχλο. 

Πείτε το όνομά σας. Από τη στιγμή που λέτε στους πελάτες σας το όνομά σας, θα αντιληφθούν ότι δεν έχετε τίποτα να κρύψετε. Δώστε τους την κάρτα σας, εάν έχετε. Θα αισθανθούν ότι έχουν τον έλεγχο, καθώς θα έχουν ένα όνομα για μελλοντική αναφορά. Εάν έχουν το όνομά σας και εσείς το δικό τους, δεν θα είστε τελείως άγνωστοι μεταξύ σας (Barlow and Moller, 2008: 177).

Υπάρχουν ασφαλώς περιπτώσεις που ο παροχέας της υπηρεσίας πρέπει να πει όχι στον πελάτη του, έστω και εάν είναι δύστροπος.

Είναι λάθος η αντίληψη ότι καλή υπηρεσία σημαίνει ότι ο παροχέας υπηρεσιών πρέπει να λέει συνέχεια «ναι» στον πελάτη και στους συναδέλφους του. Μερικές φορές το καλύτερο που μπορεί να κάνει είναι να πει «όχι». Το παλαιό μοντέλο της καλής υπηρεσίας, του υπηρέτη και του αφεντικού, δεν ισχύει πια. Η παροχή υπηρεσιών σήμερα επικεντρώνεται στον συνεταιρισμό, ανάμεσα στον παροχέα της υπηρεσίας και στον πελάτη, ώστε μαζί να ικανοποιήσουν τις ανάγκες του πελάτη. Το στοιχείο κλειδί στον συνεταιρισμό είναι η ειλικρίνεια. Το να πει ο παροχέας υπηρεσίας όχι στον πελάτη, είναι σωστό, αρκεί να μην είναι μια εύκολη επιλογή που απαλλάσσει τον παροχέα από την υποχρέωση να αναζητήσει δημιουργικές, καινοτόμες και εναλλακτικές λύσεις, επικεντρωνόμενος στα θετικά και βοηθώντας τη συνεργασία  (Anderson, 1992: 59).

Τέλος θα πρέπει να αναφερθεί ότι εάν ένας πελάτης χρησιμοποιεί υβριστικές λέξεις δεν πρέπει να συνεχίζεται η συζήτηση. Μια τεχνική για αυτή την περίπτωση, ακολουθεί:

Στον αγενή πελάτη μπορούμε να του ζητήσουμε να επαναλάβει την τελευταία του πρόταση που περιείχε υβριστική φράση. «Επαναλαμβάνετε παρακαλώ την τελευταία σας φράση, να κρατήσω σημειώσεις». Ο πελάτης θα σκεφθεί λογικά, θα επαναλάβει την πρόταση χωρίς την υβριστική λέξη. Από αυτό το σημείο και μετά ο πελάτης θα πρέπει να πάψει να είναι αγενής, διαφορετικά πρέπει να απευθυνθούμε σε κάποιον ανώτερό μας  (Coscia, 2002: 49).

Στην Ελλάδα, συμμετέχοντες σε σεμινάρια αναφέρουν «παράλογες συμπεριφορές» πελατών. Δεν είναι σκοπός να αναφερθούν εδώ τα ψυχολογικά προβλήματα και τα συμπτώματά τους. Ο παροχέας υπηρεσιών πρέπει να είναι ενήμερος για αυτά. Φαίνεται ότι υπάρχουν άνθρωποι που απολαμβάνουν να κάνουν τους άλλους να νιώθουν άσχημα, εξαιτίας των δικών τους πληγωμένων συναισθημάτων. Συνήθως, οι εργαζόμενοι το γνωρίζουν, έχοντας συναντήσει τέτοιες περιπτώσεις στον κύκλο τους. Ο παροχέας υπηρεσίας οφείλει να είναι αποστασιοποιημένος από το ψυχολογικό πρόβλημα του πελάτη. Εάν ο παροχέας θεωρήσει ότι αντιμετωπίζει μια τέτοια περίπτωση, πρέπει να υιοθετεί μια στάση ψυχραιμίας και σύνεσης, χωρίς να εμπλέκεται σε αντίστοιχες συμπεριφορές, παρέχοντας τις υπηρεσίες του, χωρίς να εκθέτει τον πελάτη. Εξάλλου «αυτό που είναι μια μικρή ενόχληση για έναν πελάτη, μπορεί να είναι καταστροφή για έναν άλλο. Η απρόβλεπτη αυτή συμπεριφορά καθιστά την εξυπηρέτηση του πελάτη ενδιαφέρουσα» (Coscia, 2002: 38).

 Στο τέλος αυτής της ενότητας, πρέπει να αναφερθεί ότι υπάρχουν άνθρωποι που επικοινωνούν χωρίς καθόλου συναίσθημα. Στη βιβλιογραφία αυτό αποδίδεται με τον όρο alexithymia (που έχει αποδοθεί στα ελληνικά ως «αλεξιθυμία»). Τον όρο αυτό έπλασε και εισήγαγε στη γλώσσα της επιστήμης το 1973 ο Έλληνας ψυχολόγος Π. Συφναίος, καθηγητής στο Harvard University. Ο όρος νοηματοδοτείται από την ετυμολογία της αγγλικής, ελληνογενούς λέξης alexithymia, που έχει σχηματισθεί από τις λέξεις της αρχαίας ελληνικής: α- (στερητικό), λέξις και θυμία, από το θυμός, με τη σημασία της ψυχής ως βάσης των συναισθημάτων και των σκέψεων. Η λέξη, λοιπόν, «αλεξιθυμία» προσδιορίζει πρωτίστως την αδυναμία ενός ανθρώπου να εκφράσει με λόγια τα συναισθήματά του. Είναι ένα είδος συμπεριφοράς που μπορεί να χαρακτηρίζει κάποιον. Οι άνθρωποι που βρίσκονται στην κατάσταση αυτή, όχι μόνον δεν μπορούν να κατανοήσουν και να εκφράσουν με λόγια τα δικά τους συναισθήματα, αλλά αδυνατούν να αντιληφθούν και να αξιολογήσουν και τα συναισθήματα των άλλων. 

 

ΕΜΠΕΙΡΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

# Σε επιχείρηση παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών, εμφανίζονταν συχνά δύστροποι πελάτες, καθώς ανέμεναν τη σειρά τους για εξυπηρέτηση. Οι πελάτες αυτοί, εξαγριωμένοι, ακόμα και επιθετικοί, εκδήλωναν άπρεπη συμπεριφορά, ακόμη και με προσωπικές επιθέσεις κατά των εργαζομένων. Εφαρμόστηκε, τότε, η εξής πολιτική: ο υπάλληλος εξυπηρέτησης, λέγοντας το όνομά του, ζητούσε από τον εξαγριωμένο πελάτη να του πει το δικό του. Πολλές φορές ο δύστροπος πελάτης λέγοντας το όνομά του, «έβγαινε» από την ανωνυμία, άλλαζε πορεία και ηρεμούσε. Μάλιστα, συχνά γινόταν ευγενικός, ζητώντας συγγνώμη για τη συμπεριφορά του. 

# Σε καταστήματα, συχνά μπαίνουν πελάτες δύστροποι, οι οποίοι, προτού καν ξεκινήσει η συναλλαγή, διατυπώνουν αρνητικά σχόλια, όπως: «είσθε ακριβοί». Σε τέτοιες περιπτώσεις, ο παρέχων την υπηρεσία δεν πρέπει να γίνεται επιθετικός, κρατώντας «επαγγελματική στάση» με τον πελάτη αυτόν.

 

ΑΣΚΗΣΗ

Σκεφθείτε έναν δύστροπο πελάτη που έγινε «σωστός» με τους χειρισμούς σας,  απολογούμενος στο τέλος. Τι συνετέλεσε ώστε να μετατραπεί από έναν δύστροπο πελάτη σε έναν λογικό και συναισθηματικό άνθρωπο; Αναλύστε με τους συναδέλφους σας την περίπτωση, ζητήστε να σας αναφέρουν ανάλογες περιπτώσεις, καταγράψτε τα συμπεράσματά σας, χρησιμοποιώντας τα όποτε χρειάζεται. 

 

Ο Οδυσσέας Κόλλιας είναι Οικονομολόγος, Σύμβουλος Επιχειρήσεων και Εκπαιδευτής στη Δια Βίου Μάθηση. Διδάσκει το μάθημα: «Μάρκετινγκ προϊόντων και Υπηρεσιών Ομορφιάς» στο e-learning του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών: https://elearningekpa.gr/courses/marketing-proiontwn-kai-yphresiwn-omorfias 

Είναι συγγραφέας βιβλίων επιχειρηματικού περιεχομένου, κάποια από τα οποία είναι και Best Seller στα Public, όπου μπορείτε να τα προμηθευτείτε: https://www.public.gr/search/public/searchResultsSN.jsp?sn.q=%CE%BF%CE%B4%CF%85%CF%83%CF%83%CE%AD%CE%B1%CF%82+%CE%BA%CF%8C%CE%BB%CE%BB%CE%B9%CE%B1%CF%82 

Τα επαγγελματικά του κοινωνικά δίκτυα, όπου αναρτά ενημερώσεις, άρθρα και πληροφορίες για την επιχειρηματικότητα είναι τα: 

facebook: https://www.facebook.com/Οδυσσέας-Κόλλιας-Odyssefs-Kollias-1632978116925788/
instagram: https://www.instagram.com/odyssefs_kollias/ 
youtube: https://www.youtube.com/channel/UCIbmkQ3O-wP0B9Q0cXSUQtg 
linkedin: https://www.linkedin.com/in/odyssefs-kollias-b3b4564a/ , όπου ας περιμένει με χαρά.

 

 

Είσαι Make-up Artist; Δημιούργησε το Δικό σου Πορτφόλιο!

Της Claire Anderson από το περιοδικό MUI τεύχος 5

Μια φορά κι έναν καιρό, το ντοσιέ ήταν ο μόνος τρόπος με τον οποίο οι MUA μπορούσαν να δείξουν τη δουλειά τους σε δυνητικούς πελάτες. Η δημιουργία και ανανέωση του πορτφόλιο σε απτή (όχι ψηφιακή) μορφή ήταν απαραίτητες για όσους ήθελαν να ασχοληθούν επαγγελματικά στον τομέα του μακιγιάζ.

Ευτυχώς σήμερα το πορτφόλιο έχει πολλές μορφές: από το παραδοσιακό ντοσιέ μέχρι τον ιστότοπο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κάθε MUA αποφασίζει τι του ταιριάζει καλύτερα, ανάλογα με την εμπειρία, τον χρόνο και τους πόρους που μπορεί να διαθέσει, καθώς και με το κοινό που θέλει να προσελκύσει.

Το πορτοφόλιο επεκτείνεται και εμπλουτίζεται μαζί με τον δημιουργό του και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι το καλύτερο για να ξεκινήσεις. Όποιο μέσο κι αν επιλέξεις για να αναδείξεις τη δουλειά σου, θα πρέπει πάντα να είσαι ο αυστηρότερος κριτής και να διαλέγεις μόνο τα καλύτερα δείγματα που σε αντιπροσωπεύουν.

Χρησιμοποίησε Σωστά τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

Το Instagram και το Facebook έχουν αλλάξει τα δεδομένα στη βιομηχανία του μακιγιάζ. Πλέον όλοι οι MUA, ανεξαρτήτως εμπειρίας, μπορούν να αναδείξουν τα καλύτερα σημεία τους, ενώ οι δυνητικοί εργοδότες μπορούν να σχηματίσουν μια ιδέα εύκολα και γρήγορα.

Ο Paul Merchant, Παγκόσμιος Υπεύθυνος Μακιγιάζ στην Kryolan, συνιστά να υπάρχουν διαφορετικοί λογαριασμοί: «Είναι πιο λογικό να έχεις ξεχωριστό προσωπικό και επαγγελματικό λογαριασμό, για να χρησιμοποιείς τον δεύτερο προκειμένου να προωθήσεις  τα καλύτερα δείγματα της δουλειάς σου, να επικοινωνείς με επαγγελματίες και να ανέλθεις επαγγελματικά.» 

 

«Όταν χρησιμοποιείς το Instagram, ακολούθησε το παράδειγμα διάσημων MUA και ανέδειξε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα καλύτερα δείγματα της δουλειάς σου. Οι Pat McGrath, Lisa Eldridge και Alex Box χρησιμοποιούν το Instagram για να αναδείξουν τις καλύτερες δουλειές τους και, παρότι έχουν ήδη γίνει διάσημοι, προσπαθούν να εμπλουτίζουν και να ενημερώνουν τους λογαριασμούς τους συνεχώς με νέο υλικό.»

«Επιπλέον, επισημαίνουν με tag τους συνεργάτες τους, από μοντέλα και φωτογράφους μέχρι εταιρείες. Είναι ένας έξυπνος τρόπος για να κερδίσουν αξιοπιστία και να έρθουν σε επαφή με τους ηγέτες της βιομηχανίας.»

Τα στιγμιότυπα από τα παρασκήνια γνωρίζουν επιτυχία στο Instagram, καθώς μπορείς να αναδείξεις την ένταση και τους πυρετώδεις ρυθμούς της φωτογράφισης και να δώσεις  την εντύπωση ότι είσαι πολυάσχολος και περιζήτητος MUA.

Μην υποτιμάς τη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης – η επαφή με τους περισσότερους MUA γίνεται από τις εμφανίσεις τους στις αρχικές σελίδες και για αυτό πρέπει η δική σου να είναι καθαρή, επιλεκτική και ενημερωμένη.

Η MUA Carly Hobbs που είναι περιζήτητη σε φωτογραφίσεις περιοδικών, τηλεοπτικές εκπομπές, εταιρείες μόδας και εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί, χρησιμοποιεί το Instagram για να έρθει σε επαφή με δυνητικούς πελάτες σε όλους τους τομείς:

«Ακολουθώ φωτογράφους, δημοσιογράφους, στυλίστες, επαγγελματίες στον τομέα των νυχιών και της κομμωτικής και μοντέλα – όλες αυτές οι επαφές ‘ανεβάζουν’ το προφίλ μου και συχνά αναλαμβάνω δουλειές μόνο και μέσα από τη δραστηριότητά μου στο Instagram.»

 

Σκέψου επίσης το ενδεχόμενο να δημιουργήσεις μια επαγγελματική σελίδα στο Facebook, όπου θα προωθείς τις υπηρεσίες σου και θα αναδεικνύεις τη δουλειά σου. Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις τους φίλους και τις επαφές σου, για να προωθήσεις τη σελίδα σου! 

Η Δική σου Ιστοσελίδα

Κάθε επαγγελματίας MUA οφείλει να δημιουργεί ένα διαδικτυακό πορτοφόλιο. Αφού συγκεντρώσεις 15-20 καλές φωτογραφίες, μπορείς να ξεκινήσεις.

Όταν ανεβάζεις υλικό στην ιστοσελίδα σου, πρέπει και πάλι να είσαι ο αυστηρότερος κριτής και να χρησιμοποιείς φωτογραφίες που αντιπροσωπεύουν το έργο σου με τον καλύτερο δυνατό φωτισμό. Πάνω σε αυτό θα κριθείς.

Διάλεξε τρεις φωτογραφίες από κάθε φωτογράφιση και έλεγξε ότι το look φαίνεται από διαφορετικές γωνίες και βάθη, καθώς και ότι το μακιγιάζ είναι πάντα στο επίκεντρο. Διαμόρφωσε την ιστοσελίδα σου ακολουθώντας το δημοσιογραφικό στυλ, με απλές κατηγορίες: μακιγιάζ, πελάτες, συνεργασίες και μια γκαλερί με φωτογραφίες από τα παρασκήνια.

 

Το Έντυπο Πορτφόλιο

Μπορεί να ζούμε στην ψηφιακή εποχή, αλλά ένα πραγματικό πορτφόλιο σε μορφή βιβλίου με έντυπο υλικό εξακολουθεί να παίζει σημαντικό ρόλο για τους επαγγελματίες MUA που θέλουν να ασχοληθούν με τη μόδα και τα περιοδικά. Οι φωτογράφοι συγκρίνουν τα πορτφόλιο των καλλιτεχνών (άλλος ένας λόγος που οι φωτογραφίες σας πρέπει να είναι άριστης ποιότητας) και τείνουν να προτιμούν αυτόν τον παραδοσιακό και πρακτικό τρόπο προσέγγισης.

Ο υπεύθυνος εκπαίδευσης της Kryolan, Jos Brands, έχει βοηθήσει πολλούς καλλιτέχνες με το πορτφόλιό τους και μας συμβουλεύει να διατηρούμε το περιεχόμενο σαφές και ξεκάθαρο: «Πρέπει να συμπεριλάβετε μια συλλογή από καλές φωτογραφίες οι οποίες αναδεικνύουν τις διάφορες ικανότητες που έχετε με σαφή τρόπο». Οι φωτογραφίες σου πρέπει να επικεντρώνονται στο μακιγιάζ. Το επιθυμητό αποτέλεσμα παρουσιάζει το δέρμα άψογο, φυσικό, με κλασικές λεπτομέρειες και μινιμαλιστική, καθαρή προσέγγιση. Το βιβλίο σου πρέπει να έχει ροή και να διηγείται μια ιστορία για εσένα και το έργο σου. Ομαδοποίησε, λοιπόν, τις παρόμοιες φωτογραφίες, όπως κοντινά πλάνα, ασπρόμαυρες φωτογραφίες και μόδα και άφησε τα πιο δημιουργικά και αβάν-γκαρντ κομμάτια προς το τέλος.

 

Εκτός από τις φωτογραφίες και τους συντελεστές τους, μπορείς να συμπεριλάβεις και κομμάτια από δημοσιεύσεις της δουλειάς σου σε περιοδικά μαζί με φωτογραφίες από τα παρασκήνια.

Όταν δημιουργείς ή εμπλουτίζεις το πορτφόλιό σου, πρέπει να σκεφτείς πού θέλεις να απευθυνθείς και να αναδείξεις  τις ικανότητές σου. Αν, για παράδειγμα, θέλεις να ασχοληθείς με το νυφικό μακιγιάζ, μπορείς να χρησιμοποιήσεις φωτογραφίες «πριν» και «μετά». Κάτι τέτοιο, όμως, δεν θα ταίριαζε για τον χώρο της μόδας και των περιοδικών.

Ακούστε την κριτική – Να έχεις το πορτφόλιο πάντα μαζί σου, για να ακούσεις τη συμβουλή καταξιωμένων MUA που θα συναντάς σε φωτογραφίσεις και εκδηλώσεις.

Από πού να ξεκινήσεις, λοιπόν; 

 

Η καλή λήψη

Είσαι ταλαντούχος MUA και θέλεις να κάνεις το πάθος σου καριέρα; Ή μήπως είσαι ελεύθερος επαγγελματίας που θέλει να κάνει την αρχή του στον τομέα επώνυμων περιοδικών, της φωτογράφισης και της μόδας; Έχεις όλα τα προσόντα, αλλά όχι το εντυπωσιακό πορτφόλιο που χρειάζεται για να αποκτήσεις τη δουλειά των ονείρων σου.

Χρειάζεσαι μια συλλογή από επαγγελματικές φωτογραφίες άριστης ποιότητας με το τέλειο μακιγιάζ, αλλά και κορυφαία ανάλυση (300 dpi), σύνθεση, φωτισμό και styling.

Time for print (TFP) – Ή αλλιώς προσφέρεις τις υπηρεσίες σου σε ένα πρακτορείο μοντέλων ή φωτογράφο και σε αντάλλαγμα σου δίνουν την άδεια να χρησιμοποιήσεις φωτογραφίες στο πορτφόλιό σου. Μη σκεφτείς ότι «δουλεύεις δωρεάν»: Οι υπηρεσίες σου και το περιεχόμενό του πρακτορείου/φωτογράφου έχουν νομισματική αξία.

Βοηθός – Είναι ένας πολύ καλός τρόπος να αποκτήσεις διασυνδέσεις αλλά και περιεχόμενο και είναι το μονοπάτι που ακολούθησαν πολλοί MUA για να εδραιωθούν στον χώρο. Μπορείς να το κάνεις με αμοιβή ή ως TFP, ενώ είναι καλό να συζητήσεις εξαρχής για το πορτφόλιό σου. Να βοηθάς τους MUA που θαυμάζεις, γιατί θα μάθεις πολλά από αυτούς και θα έρθεις σε επαφή μαζί τους ως ο έμπιστος βοηθός που συχνά αναλαμβάνει τις μικρές εκείνες δουλειές που αποτελούν το σημαντικότερο βήμα της καριέρας σου.

Δοκιμαστικές λήψεις – Με τον τρόπο αυτό έρχεσαι σε επαφή με φιλόδοξους φωτογράφους, μοντέλα, στυλίστες, κομμωτές, set designer και σκηνοθέτες και μπορείς να αποκτήσεις φωτογραφίες αλλά και να συμμετέχεις ενεργά στη δημιουργική διαδικασία. Είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να δημιουργήσεις σταθερές σχέσεις με την επόμενη γενιά στο χώρο που βρίσκεται σε ανοδική πορεία, όπως κι εσείς. Μπορείς να βρείς ανερχόμενα ταλέντα σε ομάδες του Facebook ή να επικοινωνήσεις με τη σχολή φωτογραφίας της περιοχής σου. Όσον αφορά την τοποθεσία, συνήθως πρέπει να κλείσεις συμφωνία με ένα στούντιο ή, για τους πιο τολμηρούς, να διαλέξεις έναν εξωτερικό χώρο, πάντα με άδεια. Διαμόρφωσε απλό στυλ, με γυμνούς ώμους, απλές αμάνικες μπλούζες και ίσως ένα χαρακτηριστικό κόσμημα. Επικοινώνησε με τα πρακτορεία της περιοχής σου για να κάνεις τη φωτογράφιση με νέα πρόσωπα – κι αυτά χρειάζονται υλικό για το δικό τους πορτφόλιο.

Νυφικό μακιγιάζ – Πάντα θα υπάρχει ζήτηση για μακιγιάζ ειδικών περιστάσεων και έτσι μπορείς να αναπτύξεις τις ικανότητές σου και να εμπλουτίσεις το πορτφόλιό σου. Ζήτησε την άδεια του μοντέλου σου, για να φωτογραφίσεις το άψογο δέρμα με λεπτομέρειες από το μακιγιάζ και βεβαιώσου ότι το φόντο είναι καθαρό, χωρίς περιττά αντικείμενα. Ακόμη καλύτερα, το μοντέλο μπορεί να ζητήσει από τον φωτογράφο του να φωτογραφίσει το μακιγιάζ και να σου δώσει την άδεια να το χρησιμοποιήσεις – εξάλλου και οι φωτογράφοι θέλουν να αναδείξουν τη δουλειά τους.

Αποκόμματα από δημοσιεύσεις – Εάν είσαι MUA ή βοηθός σε φωτογραφίσεις περιοδικών, μπορείς να χρησιμοποιήσεις αποκόμματα από δημοσιεύσεις της δουλειάς σου στο ψηφιακό και έντυπο πορτφόλιό σου. Με τον τρόπο αυτό αναδεικνύεις τη σημαντική εμπειρία που έχεις  στον συγκεκριμένο τομέα. Θα πρέπει πάντα να περιλαμβάνεις τα ονόματα του βασικού MUA και των υπόλοιπων συντελεστών.

Παρασκήνια – Ζήτησε την άδεια του βασικού MUA και των υπόλοιπων συντελεστών της φωτογράφισης, για να χρησιμοποιήσεις τις εξαιρετικές αυτές φωτογραφίες στο ψηφιακό και έντυπο πορτφόλιό σου. Τα προϊόντα και τα εργαλεία που χρησιμοποιείς, οι λεπτομέρειες που δημιουργείς στο μοντέλο και το τελικό look είναι πάντα πολύ δημοφιλή θέματα. Πρόσεξε να μην αποκαλύψεις στοιχεία που πρέπει να μείνουν μυστικά και συνεννοήσου με την ομάδα σου για το πότε και τι μπορείς να χρησιμοποιήσεις.

Και τέλος…

Να ζητάς πάντα τη γραπτή άδεια του φωτογράφου για τις φωτογραφίες του και ενημερώσου για τυχόν άλλα ονόματα που θα πρέπει να συμπεριλάβεις (π.χ. του μοντέλου).

Να είσαι ειλικρινής – Να διατηρείς την καλή σου φήμη και να μη διεκδικείς τα εύσημα για ολόκληρο το μακιγιάζ, αν ήσουν βοηθός. Πρέπει πάντα να αναφέρεται ξεκάθαρα ο βασικός MUA.

Όλα στην εντέλεια – Όσο καλό κι αν είναι το μακιγιάζ, τα ορθογραφικά και γραμματικά λάθη δεν δείχνουν επαγγελματισμό. Για αυτό, να ελέγχεις τα πάντα δύο φορές.

 

 


Φυσικό κατάστημα:
Παπαδιαμαντοπούλου 22, Αθήνα 115 28


Τηλέφωνο: +30 210 724 9961, +30 210 725 8087

Website: https://gr.kryolan.com/
Blog: https://makeup-pro.gr/ 
Facebook Page: https://www.facebook.com/kryolanhellas/
Instagram Profile: https://www.instagram.com/kryolangreece/
YouTube Channel: https://www.youtube.com/user/KryolanHellas
Pinterest: https://gr.pinterest.com/kryolanhellas/

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΝ ΕΕΑ

Στο ΕΕΑ δουλεύουν 52 επιτροπές παράλληλα με το διοικητικό συμβούλιο, σε κλαδικά θέματα, αφού πολλά επαγγέλματα δεν εκπροσωπούνται στο ΔΣ.

Έτσι, ο πρόεδρος δημιούργησε τις επιτροπές επαγγελμάτων, πολλές από τις οποίες έχουν δραστηριοποιηθεί.

Στο περιβάλλον του Επιμελητηρίου μας, με πρόεδρο που δίνει βήμα σε όλους, με διοικητικό, που εμπνέεται από τον πρόεδρο και ακολουθεί τις πρακτικές του, οι επιτροπές, όχι μόνο έχουν λόγο να δουλέψουν, αλλά μπορούν να παράγουν αποτελεσματική δουλειά, για τους κλάδους.

Έτσι και η επιτροπή αισθητικών, συνεργαζόμενη με τους παράγοντες του ΕΕΑ, οργανώνει σεμινάρια, προωθεί προτάσεις του κλάδου προς τα Υπουργεία, συμμετέχει σε φορείς, σ΄εκδηλώσεις, σε forum, δίνει προτάσεις, συνομιλεί κι ενεργεί για την πρόοδο του κλάδου τους.

Η συμμετοχή μας, των αισθητικών, σε μια πολύ ενεργή επιτροπή, ίσως την πιο διάσημη του ΕΕΑ, την επιτροπή της γυναικείας επιχειρηματικότητας, είναι αυτή που έχει και την μεγαλύτερη εξωστρέφεια, μας δίνει την ευκαιρία οργάνωσης πολλών επιτυχημένων εκδηλώσεων, όπως αυτή, που μεταξύ άλλων βραβεύσαμε μια σπουδαία ομάδα, το ΕΜΕΙΣ κι έναν σπουδαίο εθελοντή τον γιατρό Dr. Ξεπαπαδάκη.

Δείτε περισσότερα για τη βράβευση: https://www.eea.gr/epikairotita-eea/e-m-e-i-s-sto-eea-enonoume-dinamis-gia-prolipsi-karkinou-mastou-ginekia-epichirimatikotita/

 

 

ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Ζητείται διπλωματούχος αισθητικός για πλήρη απασχόληση σε ινστιτούτο αισθητικής προσώπου στο Κολωνάκι

Ζητείται  διπλωματούχος αισθητικός για ινστιτούτο αισθητικής προσώπου στο Κολωνάκι. 

Θέση εργασίας πλήρους απασχόλησης, Δευτέρα με Παρασκευή 10:00 - 18:00. 

Αποστολή βιογραφικών στο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Τηλέφωνο επικοινωνίας 210-7213546. Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.

ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Ζητείται Αισθητικός για πλήρη απασχόληση σε ινστιτούτο αισθητικής στα Κάτω Πατήσια

Ζητείται Αισθητικός για πλήρη απασχόληση στο Κέντρο Αισθητικής “Golden Beauty” στα Κάτω Πατήσια.

Δεχόμαστε κοπέλα και για πρακτική άσκηση.

Απαραίτητη προϋπόθεση η γνώση μανικιόυρ και πεντικιούρ.

Παρακαλώ αποστείλετε το βιογραφικό σας στην Ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή επικοινωνήστε στα τηλέφωνα: 210-2282873, 6976431515

Χρυσομύτη Ιωάννα

EEA: Αιτήσεις για τα Βραβεία «Βιώσιμης-Καινοτόμου και Υπεύθυνης Επιχειρηματικότητας» Τα κριτήρια για την επιλογή των επιχειρήσεων.

Πλαίσιο βραβείων

Οι ΜμΕ στη χώρα μας αντιπροσωπεύουν το 99,9% του συνόλου των επιχειρήσεων και καλύπτουν το 69,9% της οικονομικής προστιθέμενης αξίας και το 85,1% της απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα.

Οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις αναγνωρίζονται ως παράγοντας κοινωνικής και οικονομικής συνοχής, συμβάλλοντας στην οικοδόμηση μίας πλουραλιστικής και ανθεκτικής οικονομίας. Αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις δραστηριοποιούμενες σε ποσοστό 24% στους τομείς της υψηλής τεχνολογίας και έντασης γνώσης, τομείς υπηρεσιών που θεωρούνται «κλειδί» για τη μελλοντική ανταγωνιστικότητα της χώρας.

Δημιουργούν θέσεις εργασίας, παρέχουν καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες και προωθούν τη διαμόρφωση μιας πιο βιώσιμης οικονομίας, συμβάλλοντας παράλληλα στην απασχόληση, αλλά και στην προστασία του περιβάλλοντος. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις παρέχουν ένα πρότυπο ισόρροπου συνδυασμού των οικονομικών, κοινωνικών, πολιτιστικών και περιβαλλοντικών αναγκών. Οι επαγγελματίες, οι μικρές και οι μεσαίες επιχειρήσεις, δραστηριοποιούνται σε κάθε πόλη, σε κάθε γειτονιά, είναι φορείς κοινωνικής συνοχής που επιδιώκουν τη βελτίωση της ζωής των συνανθρώπων και των τοπικών κοινοτήτων τους.

Οι επαγγελματίες και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις επέδειξαν ιδιαίτερη αντοχή στη διάρκεια της κρίσης. Οι προκλήσεις της γήρανσης του πληθυσμού, της ανεργίας των νέων, της κλιματικής αλλαγής και της αύξησης των ανισοτήτων, χρειάζονται δυναμικές και αποτελεσματικές επιχειρήσεις μέσω της δραστηριοποίησης των οποίων:

  • δημιουργούνται νέες ποιοτικές θέσεις αυτοαπασχόλησης και εργασίας,
  • καλύπτονται περιβαλλοντικά και κοινωνικά κενά, μέσω οικολογικής, τεχνολογικής και κοινωνικής καινοτομίας,
  • ενσωματώνεται η συνεργασία, η καινοτομία και ο πλουραλισμός στην οικονομία και δημιουργούνται νέα μοντέλα επιχειρηματικότητας προσανατολισμένα περισσότερο στις πραγματικές ανάγκες των πολιτών
  • αναζωογονείται η οικονομική δραστηριότητα, ιδιαίτερα η τοπική οικονομία.

Η αναγνώριση και η προβολή καλών πρακτικών επαγγελματιών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων μπορούν να βοηθήσουν τη χώρα σε αυτή την κρίσιμη στιγμή που επειγόντως χρειάζεται αλλαγή του παραγωγικού της μοντέλου και τόνωση της πραγματικής οικονομίας με δίκαιο και βιώσιμο τρόπο. Η αξιοποίηση κάθε ειλικρινούς διάθεσης ανταλλαγής καλών πρακτικών και εμπειριών μπορεί να βοηθήσει τη χώρα και την κοινωνίας μας να περάσει από την κρίση σε μια αποτελεσματική ανασυγκρότηση της οικονομίας.

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, δημιούργησε το θεσμό των βραβείων «Βιώσιμης-Καινοτόμου & Υπεύθυνης Επιχειρηματικότητας» για να :

  • Ενισχύσει την εικόνα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων και των Επαγγελματιών
  • Αναδείξει τις καλές πρακτικές των μικρών επιχειρήσεων και των επαγγελματιών που αντέχουν στην κρίση , μέσω της προβολής των κύριων χαρακτηριστικών που συνθέτουν την συνταγή της επιτυχίας
  • Αναβαθμίσει τις Υπηρεσίες & την Αναγνωρισιμότητα του ΕΕΑ
  • Δημιουργήσει πρότυπα επιτυχημένων επαγγελματιών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων για τους νέους /ες που αποφασίζουν να επιχειρήσουν

2. Παρουσίαση του διαγωνισμού

2.1 Πεδίο Εφαρμογής

Τα βραβεία απευθύνονται σε Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις και Ελεύθερους Επαγγελματίες .

Παρουσίαση των βραβείων

Τα βραβεία θα αφορούν μια από τις ακόλουθες κατηγορίες:

  • Εξωστρεφής επιχειρηματικότητα
  • Καινοτόμος επιχειρηματικότητα,
  • Δικτύωση – Συνεργατικότητα,
  • Κοινωνική υπευθυνότητα,
  • Νεοφυής Επιχειρηματικότητα.

Οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες που θα βραβευθούν θα επιδιωχθεί να ανήκουν σε διαφορετικούς κλάδους επιχειρηματικής δραστηριότητας, για να διασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή κλαδική εκπροσώπηση.

Περιεχόμενο & Αξία Βραβείου

Οι επιχειρήσεις που θα βραβευτούν θα κερδίσουν:

  • Αναγνωρισιμότητα επιχειρηματιών και επιχειρήσεων
  • Προβολή από το ΕΕΑ, ως καλής πρακτικής (π.χ. στην πλατφόρμα του ΕΕΑ, σε δράσεις προβολής και ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, κ.λπ.)
  • Ευκαιρίες δικτύωσης στα δίκτυα που συμμετέχει το ΕΕΑ

Κριτήρια αξιολόγησης

Τα ελάχιστα κριτήρια για την επιλογή των επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών είναι τα εξής:

  • Να μη βρίσκονται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση
  • Να μην εκκρεμεί σε βάρος τους ανάκτηση ενίσχυσης, από υλοποίηση εθνικού ή κοινοτικού προγράμματος
  • Να λειτουργούν νόμιμα, δηλαδή να έχουν την κατά περίπτωση εν ισχύ άδεια λειτουργίας
  • Να μην είναι προβληματικές επιχειρήσεις όπως αυτές ορίζονται από τις διατάξεις του άρθρου 2, παρ. 2.1, σημεία 9, 10, 11 των κατευθυντηρίων γραμμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (2004/C/244/02).
  • Να έχουν τις δυο τελευταίες χρήσεις (προ αποσβέσεων & φόρων) κερδοφόρες
  • Να μην υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς δημόσιο, Τράπεζες, ΕΦΚΑ και λοιπά ασφαλιστικά ταμεία
  • Να έχουν διατηρήσει ή/και να έχουν αυξήσει την απασχόληση το 2017 σε σχέση με το 2016 και να συνεχίζουν και το 2018 την ίδια πρακτική.
  • Να μην δραστηριοποιούνται στο πλαίσιο σύμβασης δικαιόχρησης (franchising)
  • Οι νεοφυείς επιχειρήσεις προσκομίζουν στοιχεία για όσες χρήσεις έχουν ήδη κλεισμένες, ενώ αν έχουν πάνω από ένα έτος λειτουργίας πρέπει να διατηρούν ή/και να έχουν αυξήσει την απασχόληση.

Απαιτούμενα Δικαιολογητικά

Για τη συμμετοχή στην παρούσα Πρόσκληση, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

1. Έντυπο αίτησης συμμετοχής .

2. Υπεύθυνη δήλωση με την οποία να δηλώνονται ότι όλα τα στοιχεία στην αίτηση είναι αληθή.

Αξιολόγηση αιτήσεων-επιλογή επιχειρήσεων

Οι αιτήσεις που καλύπτουν τα ελάχιστα απαιτούμενα κριτήρια θα αξιολογηθούν βάσει των στοιχείων που περιλαμβάνονται στην Αίτηση, μαζί με το συνοδευτικό υλικό που θα κατατεθεί ,καθώς και της συνέντευξης του επιχειρηματία με την Επιτροπή Αξιολόγησης.

δείτε τα κριτήρια ανά κατηγορία στην ιστοσελίδα του ΕΕΑ: https://www.eea.gr/epikairotita-eea/vravia-viosimis-kenotomou-ipefthinis-epichirimatikotitas-eea-kritiria-etisis/?fbclid=IwAR3AY4kPKyCtJvcBQrhffMIe3WLGgckGSFwBS8p4RBuiMuxlKD5FSZpZMvY

πηγή: ΕΕΑ https://www.eea.gr/epikairotita-eea/vravia-viosimis-kenotomou-ipefthinis-epichirimatikotitas-eea-kritiria-etisis/?fbclid=IwAR3AY4kPKyCtJvcBQrhffMIe3WLGgckGSFwBS8p4RBuiMuxlKD5FSZpZMvY

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ: Το «γυναικείο επιχειρείν» και τα προβλήματα του, τέθηκαν επί τάπητος στην Επιτροπή Ισότητας μαζί με καταγγελίες ότι το 90% των ινστιτούτων ομορφιάς και το 80% της κομμωτικής λειτουργούν παράνομα

Αριθμός Είδησης: 21689221

Η γυναικεία επιχειρηματικότητα βρέθηκε στο επίκεντρο της σημερινής συνεδρίασης της Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, σε μια προσπάθεια να καταγραφούν τα εμπόδια, οι προκαταλήψεις και οι κάθε μορφής ανισότητες.

«Η ουσιαστική ισότητα περνά μέσα από την οικονομική ανεξαρτησία και την εναρμόνιση της οικογενειακής και της επαγγελματικής ζωής», τόνισε η πρόεδρος της Επιτροπής Σοφία Βούλτεψη υπογραμμίζοντας ότι «τα ποσοστά της γυναικείας ανεργίας είναι υψηλότερα κατά 9% σε σχέση με την ανεργία των ανδρών, το μισθολογικό χάσμα βρίσκεται στο 16% - ακόμη και μεταξύ των κατεχόντων διευθυντικές θέσεις ενώ οι γυναίκες σε θέσεις ευθύνης δεν ξεπερνούν το 25%».

«Όλες οι διεθνείς και ευρωπαϊκές έρευνες έχουν καταδείξει πως η συμμετοχή των γυναικών στην επιχειρηματική ζωή οδηγεί σε αύξηση του ΑΕΠ και τα κέρδη των εταιριών αυξάνουν κατά 20% όταν σε κορυφαίες διοικητικές θέσεις βρίσκονται γυναίκες», πρόσθεσε η ίδια. 

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε από τους φορείς που κλήθηκαν να εκφράσουν τις απόψεις τους στην Επιτροπή, στην ανάγκη επικαιροποίησης του νομοθετικού πλαισίου για τη πιστοποίηση και στους ελέγχους που πρέπει να γίνονται ώστε να επιβάλλονται αυστηρά πρόστιμα στους παραβάτες, ενώ αίσθηση προκάλεσαν οι καταγγελίες ότι το 90% των ινστιτούτων ομορφιάς και το 80% των κομμωτηρίων λειτουργούν παράνομα στη χώρα μας.

Χαρακτηριστική είναι η επισήμανση της Μαρίας Κάπαρη, υπεύθυνης Επικοινωνίας στη Διοικητική Γραμματεία της Ο.Σ.Ε.Δ.Α.Ε., Σωματείων Διπλωματούχων Ελλάδος που έκανε λόγο για ασαφές νομοθετικό πλαίσιο που υπάρχει στο θέμα της πιστοποίησης με αποτέλεσμα να δίνονται πιστοποιητικά από παντού με ένα δύο σεμινάρια.

«Χρειάζεται επικαιροποίηση των πιστοποιητικών επαγγέλματος, γιατί το καθεστώς λειτουργίας τους είναι πληγή για την ελληνική οικονομία. Πολλές επιχειρήσεις δεν είναι καν νόμιμες δεν είναι δηλωμένες. Ο τομέας της αισθητικής είναι στον αέρα. Στο 90% των ινστιτούτων ομορφιάς είναι παράνομη η άσκηση του επαγγέλματος ενώ στο τομέα της κομμωτικής δραστηριότητας φθάνει στο 80%», επεσήμανε χαρακτηριστικά η κ. Κάπαρη.

Οι καταγγελίες αυτές ενισχύθηκαν και από άλλους εκπρόσωπους με την επισήμανση ότι είναι μεγάλο πρόβλημα να μην πιστοποιούνται επαγγέλματα όπως της κομμωτικής και της αισθητικής.

«Υπολογίζεται ότι μόνο στην Αττική, 22.000 τεχνίτες νυχιών είναι παράνομοι. Πρέπει η πολιτεία να δώσει τη λύση στο πρόβλημα μέσω της πιστοποίησης και με την επιβολή βαρύτατων ποινών για τους παρανομούντες γιατί πέραν των άλλων, αφορά τη μαύρη εργασία και τη φοροδιαφυγή. Είναι εξάλλου επικίνδυνο για τους ίδιους τους πελάτες» ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Ιωάννης Χατζηθεοδοσίου.

Στη συνέχεια, ο κ. Χατζηθεοδοσίου αναφέρθηκε στην ανάγκη ενίσχυσης του «γυναικείου επιχειρείν», τονίζοντας ότι πρέπει το κράτος να μην περιορίζεται στα λόγια αλλά να προχωρήσει σε έργα. «Χωρίς παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς το πρόβλημα της γυναικείας εκπροσώπησης στην επιχειρηματικότητα θα συνεχίσει να υπάρχει. Πρέπει να βρούμε πόρους να στηρίξουμε τις γυναίκες Μία από τις προσπάθειες μας είναι να στηριχτεί η γυναικεία επιχειρηματικότητα μέσα από κοινοτικά κονδύλια όπως γίνεται με τις νεοφυείς επιχειρήσεις», ανέφερε.

Η Χριστίνα Φυτέα, πρόεδρος της Επιτροπής Γυναικείας Επιχειρηματικότητας του Ε.Ε.Α. - γενική γραμματέας του Εθνικού Επιμελητηριακού Δικτύου Γυναικών Επιχειρηματιών, υπογράμμισε ότι, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στην Ελλάδα είναι η υπογεννητικότητα σημειώνοντας ενδεικτικά ότι στην Ελλάδα το 2018 είχαμε 87.000 γεννήσεις και ήταν 33.000 λιγότερες από τους θανάτους.

«Το 44% των ζευγαριών έχουν μόνο ένα παιδί και μόλις το 4,8% αποκτά δύο παιδιά. Είναι επιτακτική ανάγκη η πολιτεία να φροντίσει ώστε να παρέχει κίνητρα για το τρίτο παιδί όπως η δημιουργία παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών, η αυξημένη μοριοδότηση για τις γυναίκες και η ενίσχυση του μοντέλου πολύτεκνων. Είναι πολύ σημαντικό μέσα από τα προγράμματα ΕΣΠΑ να ενισχυθούν οι τρίτεκνες οικογένειες αλλά και να λειτουργήσουν επιδοτούμενα επιμορφωτικά εκπαιδευτικά σεμινάρια», τόνισε.

Η Μαρία Βουτσίνου, ειδική επιστήμονας στον Συνήγορο του Πολίτη (Κύκλος Ίσης Μεταχείρισης), ανέφερε ότι το 60% των υποθέσεων που χειρίζεται ο Συνήγορος του Πολίτη αφορά τις διακρίσεις φύλου και αυτό οφείλεται κυρίως στην έλλειψη επαρκούς νομοθετικού πλαισίου αλλά και στη μη αποτελεσματική εφαρμογή του. «Τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες εργαζόμενες είναι η παραβίαση της εργατικής νομοθεσίας κατά τη διάρκεια της κύησης όπως και οι βλαπτικές μετατροπές της σύμβασης εργασίας μετά το τοκετό», ανέφερε.

Στα οικονομικά κίνητρα για τις νέες επαγγελματίες στάθηκε κυρίως η Ελένη Τσικούρη, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Σωματείων Επαγγελματιών Διπλωματούχων Αισθητικών Ελλάδας (Ο.Σ.Ε.Δ.Α.Ε.) και της Επιτροπής Αισθητικών του Ε.Ε.Α.

«Προέρχομαι από ένα κλάδο που κατά 98% είναι γυναικοκρατούμενος και κατά 90% πελάτες είναι γυναίκες. Από το 1998 που άνοιξε το επάγγελμα μπήκαν οι επιχειρηματίες και έχουμε δει περιπτώσεις μεγάλα κέντρα ινστιτούτων να χρεώνουν πιστωτικές κάρτες μέχρι 300.000 ευρώ», τόνισε, ενώ έμφαση έδωσε και στη ποιότητα των υπηρεσιών που μειώθηκε, λέγοντας χαρακτηριστικά: « Δεν υπάρχει καμία χρηματοδότηση σε νέες επιχειρηματίες που θέλουν να ασκήσουν το επάγγελμα ενώ αν προσθέσεις και την αυξημένη φορολογία τις αποτρέπει να εξασκήσουν σωστά το επάγγελμα. Αν για παράδειγμα ένα λέιζερ κάνει 50.000 ευρώ ένα νέο παιδί που βγαίνει στην αγορά αδυνατεί να το αγοράσει. Γίνεται χαμός με τα λέιζερ που με σωστές προδιαγραφές μπορεί να κοστίζει 50.000. Γέμισε η αγορά με κινέζικα μηχανήματα των 2000, των 3000 και των 5000 χιλιάδων, αμφίβολης ποιότητας».

Η Ελένη Χρυσικοπούλου, εκπρόσωπος του Συνδέσου Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος και υπεύθυνη για θέματα δημόσιας διαβούλευσης, επεσήμανε ότι η Ελλάδα είναι ουραγός στις ίσες ευκαιρίες και κατατάσσεται στις τελευταίες θέσεις στο δείκτη ισότητας ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ.

«Είναι μονόδρομος μια ολιστική λύση του προβλήματος και αυτό είναι χρέος μας προς τις επόμενες γενιές», πρόσθεσε. Η Μίνα Καστανιά Γιαζιτζόγλου, πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών και της Επιτροπής Βρεφονηπιακών Σταθμών του Ε.Ε.Α., σημείωσε ότι στη περίοδο της κρίσης ένας στους πέντε παιδικούς σταθμούς έκλεισε ενώ τόνισε την ανάγκη τόσο για ενίσχυση τους όσο και στη διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας τους καθώς και στην οικονομική ενίσχυση των γυναικών που έχουν μικρά παιδιά μέχρι την ηλικία των 6 ετών.

«Το πιο σημαντικό για τις αυτοαπασχολούμενες είναι η εναρμόνιση της επαγγελματικής και της προσωπικής ζωής τους. Η ποιοτική συμμετοχή των γυναικών στην επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα θεωρείται πολύ χαμηλή. Οι γυναίκες δεν έχουν εύκολη πρόσβαση στη χρηματοδότηση της επιχείρησης της. Υπάρχουν ακόμα πολλά ανοιχτά ζητήματα και μεγάλες ανισότητες», τόνισε μεταξύ άλλων η Ιωάννα Προφύρη, Υπεύθυνη Γραφείου Ισότητας του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ).

«Ο κλάδος μας αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα. Υπάρχει μεγάλη ανάγκη για εκπαίδευση και μετεκπαίδευση για την πιστοποίηση», ανέφερε η Χριστίνα-Ελευθερία Λάζου, πρόεδρος της Επιτροπής Κομμωτών του Ε.Ε.Α. - Μέλος της Ομοσπονδίας Κομμωτών Ελλάδας ενώ η Θεανώ Βενέτη, μέλος της Ομοσπονδίας, σημείωσε ότι «κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα προϊόντα ενώ δεν είναι καθόλου καλή η εκπαίδευση».

Κλείνοντας την συζήτηση, η Στέλλα Κάσδαγλη, συνιδρύτρια του Οργανισμού για την Επαγγελματική Ενδυνάμωση των Γυναικών (Women on Top) κωδικοποίησε τις λύσεις που πρέπει να δρομολογηθούν και που είναι μεταξύ άλλων: «Η επικαιροποίηση του νομοθετικού πλαισίου για την πιστοποίηση για την άσκηση και λειτουργία του επαγγέλματος, η του παροχή κινήτρων, η καθιέρωση γονεϊκής άδειας, η εξίσωση παροχών γονειδικότητας για τις αυτοααπασχολούμενες, η εξεύρεση νέων χρηματοδοτικών εργαλείων για την οικονομική τους ενίσχυση, η απλοποίηση της νομοθεσίας γύρω από την ευέλικτη εργασία, η δημιουργία κώδικα επενδυτικής δεοντολογίας, η στροφή προς την τεχνολογία και τα δίκτυα επιμόρφωσης για την καταπολέμηση των έμφυλων ανισοτήτων».

 

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Βουλή: Το «γυναικείο επιχειρείν» και τα προβλήματα του, τέθηκαν επί τάπητος στην Επιτροπή Ισότητας μαζί με καταγγελίες ότι το 90% των ινστιτούτων ομορφιάς και το 80% της κομμωτικής λειτουργούν παράνομα 30/09/2019 16:25 ΑΠΕ-ΜΠΕ Αθήνα, Ελλάδα 1160 Greek

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΟΥΣ: Σεμινάριο Λεμφικής αποστράγγισης (λεμφική παροχέτευση - λεμφοντρενάζ). Σάββατο και Κυριακή 9 και 10 Νοεμβρίου 2019

Σεμινάριο Λεμφικής αποστράγγισης. 16 ώρες.

Σάββατο & Κυριακή 9 & 10 Νοεμβρίου 2019.

τηλέφωνο για κρατήσεις 2103213921, 6948524050.

Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Συνεργασία ΟΣΕΔΑΕ με ΕΕΑ - Συμμετοχή της ΟΣΕΔΑΕ στην 84η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης

Η στενή επαφή και η συνεργασία της προέδρου της ΟΣΕΔΑΕ, κυρίας Τσικούρη, με το Επιμελητήριο Αθήνας, μεταξύ άλλων, είχε σαν αποτέλεσμα να πάρουμε ένα περίπτερο στον χώρο του ΕΕΑ, μέσα στην ΔΕΘ.

Περίπτερο για τους αισθητικούς όλης της Ελλάδας.

Μία μεγάλη ευκαιρία για τους επαγγελματίες αισθητικούς-κοσμητολόγους, να έρθουν σ΄ επαφή απευθείας με το κοινό, να το ενημερώσουν, πώς ν΄ αναζητά κανείς την πραγματική, τη νόμιμη αισθητική, πως να επιλέξει κάποιος τον επαγγελματία που θα του εμπιστευτεί το πρόσωπό του, το σώμα του, το δέρμα του.

Μια μεγάλη ευκαιρία για τους γηγενείς αισθητικούς να διαφημίσουν τη δουλειά τους, να έρθουν σ΄ επαφή με τους υποψήφιους πελάτες τους, αλλά και να ενημερώσουν τον κόσμο.

Μεγάλη διαφήμιση για τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλονίκη και στα περίχωρα. Σε μια έκθεση παγκοσμίου φήμης, που συρρέουν επιχειρήσεις από παντού, να συναντήσουν, να επιδείξουν, να κάνουν συμφωνίες…και κοινό, που θέλει να μάθει, να ενημερωθεί, ν΄ αγοράσει…

Πανηγυρικό κι ευχάριστο το περιβάλλον, το κλίμα χαρούμενο, ο χώρος πολύβουος, η Θεσσαλονίκη πανέμορφη και εύθυμη, νύχτα και μέρα, να μαρτυράει σε κάθε μας βήμα την πλούσια ιστορία της. Κόσμος πάει κι έρχεται, τη μέρα η έκθεση, το βράδυ μουσική και χορός.

Την πρώτη μέρα έγιναν τα εγκαίνια των περιπτέρων μας, του ΕΕΑ, πέρασαν από μας άνθρωποι της κυβέρνησης, στελέχη των δήμων και της Περιφέρειας, συνδικαλιστές , συνάδελφοι, φίλοι και κοινό.

Η ΟΣΕΔΑΕ καθώς και τα σωματεία που την απαρτίζουν, ευχαριστούν το ΕΕΑ για την προσφορά του.

eea_deth_2019_egkainia1.jpgPHT_3740-705x4701.jpg

Tagged under
κατασκευή ιστοσελίδας, Search Engine Optimization (SEO), προώθηση από exceliso.com